De Karoo

16 november 2014 - Beaufort-West, Zuid-Afrika

15 november. Na een groot ontbijt bij tante Agens vertrekken wij voor een lange tocht door de Karoo naar Mark en Ine, naar Vanderbijlpark. Onderweg overnachten wij in Beaufort West , een dorp midden in de Karoo, waar de tijd helemaal stil likt te hebben gestaan. Hier spreken ze hoofdzakelijk afrikaans. Je ziet hier ook de gevolgen van een vreselijk hoge werkloosheid. Wij zien verschillende mensen met een fles groene vloeistof lopen waaraan ze snuiven. Als wij stoppen om een beetje biltong te kopen, staat er gelijk een jochie met de vraag of hij op ons auto mag passen, tegen een vergoeding natuurlijk, en staan ze de autoramen te poetsen

16 november. Onze reis vervolgt naar Vanderbijlpark. Hier is de Karoo veel vlakker en doordat de wegen kaarsrecht door de Karoo lopen lijken deze niet op te houden. Bij Edenburg moeten wij tanken, Ook hier weer zo'n typische dorp in de Karoo, waar alleen de hoofdweg ge-asfalteerd is en alle zijwegen gewoon zandwegen zijn. Wij vragen ons af hoe mensen, en met name de jeugd, het hier vokunnen houden. Bij Bloemfontein in de Vrijstaat besluiten wij te overnachten.

1. Ini:
    17 november 2014
    Wat gaat de tijd toch snel hè! Het eind van jullie mooie reis alweer in zicht. Geniet er nog maar van. Tot gauw.
  2. Ankie:
    18 november 2014
    Goede reis terug
  3. Gerriewillems:
    19 november 2014
    19 november wat gaat de tijd gauw toen jullie weggingen dacht ik vierweken ! maar achteraf is het nog gauw gegaan voor jullie zit het er bijna op geniet nog van deze laatste dagen 2december hoor ik alles wel!!!!! groetjes
  4. Anne Marie:
    19 november 2014
    Klinkt allemaal geweldig..geniet tot het laatste moment..ook in Suncity..en wat gaat de tijd snel..verheug mij op alle verhalen!!! En de rest vd foto's
    dikke kus van de Smidjes
  5. René en Marja:
    23 november 2014
    Alweer een beetje gewend? Heel erg leuk om het zo gevolgd te hebben. Bel gauw , groetjes