De Kaap

16 november 2014 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Dinsdag 11 november. Van George naar Hout Bay gereden naar mijn tante Agnes en nichtje Kathy met zoon Dylon. Onderweg Paarl en Franchhoek bezocht. Franchhoek is echt en pittoresque dorpje met heel mooie wijngaarden. Onderweg kwamen we en hele stoet oldttimers met chauffeur tegen, vermoedelijk een aantal franse wijnboeren op bezoek in de wijngebieden van Zuid Afrika. In Franchoek hebben we mosselen gegeten. S'Avonds een heerlijke burger gegeten in een plaatslijke restaurant in Hout Bay. Omdat het vrij laat werd is Dylan maar lekker gaan slapen in zijn eigen gemaakte bed onder onze tafel.

Woensdag 12 november. Via Chapmans Peak gereden naar Simons Town om daar de afrikaanse pinguins te bekijken. Daar hebben we 2 schilderijen van een schilder uit een township gekocht en wat gedronken bij de jachthaven van Simons Town. Van daaruit zijn wij naar de Kaap de Goede Hoop gereden die zich bevindt in een beschermd natuurgebied. S'Avonds roasted chicken bij tante Agnes gegeten en daarna een vroegere vriend, Marco opgezocht.

Donderdag 13 November. Vandaag Kaapstad bezocht met een Hop on Hop off bus. Longstreet bezocht en gewinkeld aan de haven. Op een terras genoten van live muziek van een plaatslijke band en hun cd gekocht. Tafelberg was niet helemaal in zicht dus hebben wij het niet bezocht, heel jammer. Op de terugweg hebben wij een township bezocht, heel bijzonder. Zo'n township bruist van de activiteit en doet eigenlijk heel gezellig aan. Hier hebben wij verschillende huizen bezocht en de plaatslijke bibliotheek en verschillende winkeltjes. s' Avonds uit eten geweest in Downtown Ramen Gardens met mijn vriend Hilton en zijn dochter Katrina en een aantal vrienden van hen. Het leek alsof wij elkaar een week geleden nog hadden gezien, super gezellig.

Vrijjdag 14 november. 's Morgens met de boot Seal Island bezocht. De tocht met de boot alleen al, was super leuk. 's Middags met Kathy en tante Agnes naar een wijn proeverij geweest en inderdaad de meest bijzondere wijnen geproefd. Onder ander een heerlijke dessert wijn van rond de 700 rand geproefd. Bij 18 flessen was de verzending gratis. Toch maar niet gedaan, omdat wij niet zo vaak drinken na het eten. :-) Daar ook van een heerlijke lunch genoten met uitzicht over de wijngaarden met op de achtergrond de tafelberg, heel bijzonder.

's Avonds een mossel maaltijd genoten met Kathy, tante Agnes en Dylan. Daar heeft Dylan gewerkt aan de Lego die wij hem kado hadden gedaan, al kon hij bijna zijn ogen niet openhouden van de slaap.