The Gardenroute

10 november 2014 - Knysna, Zuid-Afrika

Vrijdag 7 november. Vertrokken vanuit Tshani naar Port Alfred . Dit was natuurlijk weer een ruwe rit om weer naar een 'normale' weg te komen. Wat is een Toyota toch een fantastische auto. Is niet kapot te krijgen. Geen lekke band, niks. Goed hé. In Port Alfred een appartement met uitzicht op zee. 's Avonds een vis restaurant gezocht en een heerlijk heek gegeten en vroeg naar bed.

Zaterdag 8 november. Lekker rustige dag gehouden en langs het strand gewandeld en een biertje gedronken. 's Avonds gegeten bij restaurant 'Links' en voor de zoveelste keer nederlanders tegengekomen. Je komt ze ook overal tegen.

Zondag 9 november. Vertrokken richting George waar mijn neef Brendan woont.  Onderweg in de buurt van Tsitsikama geluncht met een fantastische uitzcht op de kloof beneden. Verder de “Garden route” gereden richting Knysna waar wij even afgeslagen zijn naar “The Heads” waar je vanaf grootte hoogte een indrukwekkende uitzicht hebt op de lagoon in Knysna de kolkende zee beneden,

Nadat wij de koffers in ons kamer hebben gedeponeerd, zijn wij naar Brendan en zijn  vrouw  Tamryn gegaan. Hebben weer een lekker braai  met 'mieliepap' gehad,  Kan er maar niet genoeg van krijgen.  Door Conner, Brendans zoon, rondgeleid in hun prachtige huis.

Maandag 10 november. Na een heerlijk ontbijt en een praatje met de eigenaar van de B&B, Adam, zijn wij vertrokken naar Oudshoorn, een plaats bekend om zijn struisvogels. Daar op een struisvogelboerederij een ronsleiding gehad met , je raad het al, een groep nederlanders. Serieus, het zijn de Nederlanders die de werled overnemen, en niet de Chinezen.  Hier mag je eventueel op een struisvogel rijden, maar helaas ik ben te zwaar. Je mag namelijk niet zwaarder zijn dan 75 kg.

Daarna naar een waterval geweest, de rust en vrede waterval. De weg ernaartoe is weer lekker onverhard en dit kan onze Toyota natuurlijk weer prima aan. Mooi van deze tijd van het jaar is dat wij de enige zijn.

Vervolgens naar weer naar de dorpskern van Oudshoorn gereden en daar een heerlijk maaltijd van struisvogel, beef en Koedoe gehad.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerda/Tonnie:
    10 november 2014
    Lijkt mij een feest der herkenning voor jullie.
    Geniet er nog maar van.
  2. Martin en Janny:
    11 november 2014
    dit is toch echt genieten voor jullie mooi land ,groeten van ons
  3. Gerriewillems:
    12 november 2014
    wat een prachtige foto's en wat stoer marian zo tussen die struisvogels , niks voor mij! hebben jullie het er nog niet o ver gehad om daar te blijven doe dat ook maar niet! ik wens jullie nog een fijne tijd veel groetjes
  4. Jolanda:
    13 november 2014
    Prachtige plaatjes. Jullie geniet zo te zien goed. Helaas kreeg ik geen melding dat er verhalen waren. Maar net alles rustig bekeken. In 1 woord: geweldig!!!
  5. Ikke:
    16 november 2014
    Enjoy geniet nog van de laatste dagen