The Wildcoast

7 november 2014 - East London, Zuid-Afrika

Woensdag 5 november verder naar het zuiden om te overnachten in de Transkai bij het strand. Hier hebben we Mdumbi Backpackers hostel dicht bij coffiebay gevonden. De tocht er naartoe was lekker ruig. Had ik toch maar een 4x4 gehuurd. De tocht ernaartoe begon eerst redelijk maar hoe verder wij richting kust gingen, hoe meer potholes wij moesten ontwijken. De laatste 16 km was alleen een zandpad, met meer rotsen dan zand. Ik schat dat wij daar 1,5 uur over hebben gedaan, maar het was zeker de moeite waard. Een geweldige uitzicht op zee vanuit onze rondavel. Helaas is het weer wat minder. De sfeer bij de hostel is lekker ontspannen.

Donderdag 6 november. Vanmorgen een engels ontbijt met koffie buiten op het terras van de hostel met uitzicht op zee. Je ziet gewoon in de verte de walvissen uit de zee opspringen. Gelukkig hebben we een verrekijker bij ons. Daarna een paar kilometer langs het strand gewandeld waar we alleen af en toe de hond van de hostel en een paar vissers tegenkomen. Parelwitte stranden en dan weer een rotspartij waar de branding op stuk loopt. Na zo'n wandeling toch zin in een lekker koud biertje die we eerst moeten halen in de plaatslijke “bottlestore”. Dit is een klein gebouwtje met een een bordje waar “restaurant” op staat. Achter het gebouwtje een kamer met een toonbank met tralies en daarachter een paar schappen met 4 flessen bier en een paar flesjes met fruitdrank. Wij hadden gelijk een paar mesen bij ons staan met de vraag “Where are you from” uitgesproken als “wee a joe vrom” waarbij de “w” uitgesproken wordt zoals een surinamer dat zou doen”. Zo meteen lekker een koud biertje met een paar oesters die wij vanmorgen hebben gekocht bij de plaaslijke bevolking.

Nog hartelijk dank voor alle leuke reacties.

1. Anne Marie:
    7 november 2014
    Wauw dat klinkt weer geweldig.
    Zo bijzonder om jullie daar zo te zien!
    Fijn dat jullie ons laten meegenieten met prachtige foto's en geweldige verhalen.
    Het is iig duidelijk dat de volgende x een 4x4wheel drive gehuurd gaat worden hahaha!! Hoop dat het snel lekker weer wordt. Hoe is met het voetje van Marian?
    Groeten van ons hier allemaal en dikke kus!! Verheugen ons op het volgende verslag!