En verder

5 november 2014 - Durban, Zuid-Afrika

Op woensdag zij wij vanuit Vanderbijlpark vertrokken naar de Drakensberg via de Oranjeville bij de Vaaldam, Wilge Frankfort en toe de N3 naar de Midlands. Eigenlijk moeten wij de volgende keer maar een 4x4 huren. Wij zijn continu potholes aan het ontwijken. Zelfs als de wegen opnieuw zijn gelegd heb je het gevoel of je in een kart aan het rijden bent.

Nou heel veel om te vertellen, maar bijna geen tijd om het te vertellen. Wij zijn met Mark en Ine naar de Drakensberg geweest naar de Midlands. De reis ernaartoe was mooi, langs de Vaaldam en lekker over een B-weg met hier en daar potholes, dus niet hier of daar, maar echt hier en daar :-). De Drakensberg is fantastisch mooi, totaal anders dan bijvoorbeeld de Alpen of de Pyrénéen. Wij hebben daar rondgetoerd en verschillende mooie winkeltjes bezocht, plaasen af en toe iets lekker gedronken. Helaas was het niet al te mooi weer. Wij hebben daar in het hotel “the Bend” gelogeerd, en heerlijk gegeten.

Van daaruit naar Durban , naar mijn nicht Marian en haar man Mark. Daar hebben wij de eerste dag naar een wilpark waar wij Rhinoś, giraffen, wilde zwijnen (Pumba's), blesbokken, nijlpaarden, zebraś en nog veel meer hebben gezien. Ook met de 4x4 van Mark de meest wilden wegen en buten moeten nemen echo off the road rijden, geweldige ervaring. Ik wist dat ik zo'n ding had moeten huren, maar helaas Marian was het er niet mee eens. Toch bang dat ik teveel Afika zou willen zien.

De volgende dag naar een zulu dans in de buurt geweest, en krokodillen bekeken. Koffie gedronken bij een restaurant met zicht op “the valley of a thousand hills”. Van daaruit naar mijn neef Kevin en zijn vrouw Loopy en kinderen Shane en Brady. ZO goed om Kevin weer te zien en zijn family te ontmoeten. De eerste avond gelijk feest hier. Bij goede vrienden van Kevin een braai gehouden.

Op zondag met Kevin naar Durban en daar langs het strand met een Segway getoerd. In eerste instantie hillarisch. Alles lijkt goed te gaan, maar af en toe komt er een gilletje van Marian, omdat de Segway te snel gaat en soms niet op gang lijkt te komen. Het vergt toch wel enig gevoel voor coordinatie en evenwicht. Ik ben ook bijna in botsing gekomen met Marian, omdat ik dacht het helemaal onder controle te hebben, niet dus. Daarna naar 'uShaka world'. Dit is een aquarium in een nagebouwd vergane schip. Heel veel prachtige vissen, haaien en andere zeedieren gezien. Daarna een heerlijke wrap met Durbanse Indian curry gegeten, echt iets voor jou Maartje.:-) Heel veel van de binnenstad van Durban bekeken. De binnenstad is heel erg verpauperd, mooie gebouwen van vroeger zijn nu helemaal verwaarloosd. Het Moses Mabhidastadion licht er wel heel mooi bij.

1. Gerriewillems:
    5 november 2014
    Zo te lezen genieten jullie wel heel erg en wat een mooie foto s de erte keer dat je komt werken[werken is voor de dommen] krijg ik alleen maar verhalen te horen over dit prachtige land!!!!! kan me voorstellen dat jullie genieten
  2. Hetty & Karel:
    5 november 2014
    Wat n prachtige reis maak julle! Julle kom tot wel weer terug?
  3. Nick:
    5 november 2014
    Marcel je zou een boek moeten gaan schrijven over deze reis
    Volgens mij wordt het een bestseller
  4. Marco, Karin & Valerie:
    5 november 2014
    Marcel en Marjan, Wat fijn dat jullie daar zo'n mooie tijd doormaken. Ook heel leuk dat wij er via jullie verhalen en mooie foto's van kunnen meegenieten! Ja jullie komen tijd te kort om alles op te schrijven en in het blog te zetten. Ha, ha! Nog veel plezier en wij kijken uit naar de volgende verhalen en foto's! Groetjes KMV
  5. Martin en Janny:
    5 november 2014
    wat maken jullie een prachtige reis geweldig om zo mee te genieten van jullie ervaringen en foto"s.geniet er nog maar lekker van .liefs martin en janny
  6. Jeroen mirjam:
    6 november 2014
    Wat een prachtige verhalen.
    Geniet er maar van.
    Wij wensen jullie nog heel veel plezier.

Groetjes Jeroen en Mirjam
  7. Manon:
    7 november 2014
    Wat een mooie verhalen pap en mam!! Super! Maar jullie zijn dus niet van de glijbanen geweest in ushaka world? Had ik wel wat voor jullie gevonden;) Wel gaaf dat jullie toch nog een safari hebben gedaan hoor! Spreek jullie snel weer! XXX